Cappadocie here we come - Reisverslag uit Göreme, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu Cappadocie here we come - Reisverslag uit Göreme, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu

Cappadocie here we come

Blijf op de hoogte en volg Rita & Linda

15 September 2015 | Turkije, Göreme

Dag 2: Ankara- Göreme

Ja vandaag is het zover we gaan naar Cappadocie maar eerst nog wat belangrijke bezienswaardigheden van Ankara bekijken.

Als eerst zijn we naar de Citadel geweest waar we rond hebben gelopen. Daar waren alleen maar hele oude, kapotte huizen te zien waarvan wij dachten dat niemand zou wonen, maar het bleek dat de huizen toch bewoond waren. Bovenop het fort geklommen waar we een prachtig uitzicht over Ankara hadden. De terugweg liep minder vlot want met alle op elkaar lijkende kriebelende kleine steegjes konden we de weg niet terug vinden. Als je ook niet weet in welke straat je auto staat dan wordt het zoeken.
Het leuke van "verdwalen" is dat je weer mooie dingen tegenkomt die je anders niet gezien had. Zo maak ik er weer een positief verhaal van.
Vanaf de citadel hebben we de graftombe van Ataturk bekeken, de aartsvader van alle Turken en de stichter van de republiek Turkije.
De tombe staat in een groots marmeren gebouw en heeft een gouden plafond. Dit alles staat op een enorm plein. Buiten de tombe die overigens heel druk bezocht werd was er verder weinig te zien.

Tijd voor onze reis naar Cappadocie die 3 uur 45 zou duren. Gelukkig waren de wegen goed en het verkeer stukken beter.
Onderweg zijn we gestopt bij een zoutvlakte. Het is mooi om zien dat zo een witte vlakte tussen de bergen ligt ingesloten. Nog even wat gedronken op een terras met uitzicht op de vlakte en daarna weer verder. Onderweg zouden we langs een ondergrondse stad komen, helaas hielden de wegwijzers halverwege op en hebben we de stad niet kunnen vinden. Wel kwamen we weer op een andere weg uit die prachtig was gelegen en ons naar het plaatsje Ürgüp bracht. Hier hebben we een grotkasteel beklommen en bekeken. Bovenop het kasteel had je hele mooie uitzichten over de valleien van Cappadocie met daarin de raar gevormde rotspartijen en rotswoningen. Dit is de reden waarom we deze reis doen, meer dan waard.

Na deze vermoeiende dag hebben we ons beloond met een terrasje en zijn we op zoek gegaan naar een hotel. We slapen in een grotkamer en hebben een halve hammam als badkamer.
Het was weer een geweldige dag. Morgen gaan we hier de omgeving bekijken waar we heel veel zin in hebben.
O ja mijn moeder begint te twijfelen en wil toch misschien een ballonvaart doen.

• 16 September 2015 - 12:01

Shir:

Jeetje, wat hebben jullie al veel gedaan in twee dagen tijd!! Ik wilde bijna vragen of op de foto de badkamer stond, maar toen zag ik dat dat de graftombe was

• 16 September 2015 - 12:03

Shir:

Nou mijn reactie komt er niet goed op.... Veel plezier stond er nog bij en natuurlijk een xx

• 16 September 2015 - 13:05

Fernan:

Gewoon verdwalen, wat een corky's! Volgende keer een foto van de straatnaam maken. ;-)
    Klinkt allemaal erg gaaf hoor. Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.

En Rita, je kunt beter spijt hebben dat je iets gedaan hebt dan dat je iets niet hebt gedaan. Gewoon doen die ballonvlucht!!

XX

• 16 September 2015 - 20:17

Ruudje:

gaat lekker daar,he?
    wanneer is de ballonvlucht
    hier lekker pokkeweer,geniet maar lekker,kus