Cappadocie it is! - Reisverslag uit Göreme, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu Cappadocie it is! - Reisverslag uit Göreme, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu

Cappadocie it is!

Blijf op de hoogte en volg Rita & Linda

16 September 2015 | Turkije, Göreme

Dag 3: Göreme en omgeving

Wakker worden met zicht op Göreme en tientallen ballonvaarders die daar overheen varen is geweldig! Vooral als je weet dat wij daar morgen ook varen!!! Inderdaad wij........moeders gaat toch mee!! Gezellig!

WoW Cappadocie is in één woord fantastisch!!
De omgeving van Göreme is schitterend. Overal waar je kijkt zie je mooie rotspartijen. Je weet gewoon niet waar je moet kijken en om de paar meter moet ik weer stoppen omdat ik het niet kan laten om een foto te maken.
Gelukkig hoef ik niet meer steeds de dop van de lens te halen want die ben ik verloren, sorry Fernan.

We zijn buiten het openlucht musea Göreme ook nog een stukje off road gegaan waar we zonder ander mensen te zien gezien een klein stukje gewandeld hebben.
Het is bloedheet, de auto gaf 40 graden aan. Moeders vindt het af en toe te heet en zij moedigt mij dan van beneden aan zodat ik toch weer een rots op klim om van het mooie uitzicht te genieten (en natuurlijk een foto te maken).

Nu zitten we even te lunchen en straks gaan we naar het Zelve openlucht museum.

Zelve bleek erg mooi maar ook erg heet te zijn. Zelve ligt in een vallei waar we doorheen gewandeld hebben. Moest ook weer aardig geklommen en geklauterd worden.

Na nog wat diverse stops gingen we op zoek naar de liefdes vallei. Deze was goed verstopt maar met hulp hebben wij hem gevonden. In de vallei staan lange smalle pilaren met een verdikking erop, misschien dat je je nu kan voorstellen waarom het de liefdesvallei heet.

Heerlijk deze mooie dag afgesloten met een vier gangen diner van de chef.
Vandaag op tijd naar bed want morgen worden we om 5:20 uur opgehaald voor de ballonvaart.