Het regent en geen zonnestraken - Reisverslag uit Ölüdeniz, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu Het regent en geen zonnestraken - Reisverslag uit Ölüdeniz, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu

Het regent en geen zonnestraken

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Rita & Linda

19 September 2015 | Turkije, Ölüdeniz

Dag 6: Antalya- Öludeniz

Vandaag stond het mooie kustplaatsje Öludeniz op de planning. Öludeniz is gelegen in een schitterende baai met azuurblauwe zee. In eerste instantie stond dit plaatsje niet op de planning maar het feit dat het zo mooi is en je hier kunt paragliden maakte dat ik de reis heb aangepast.
Na kaapstad ben ik verliefd geworden op Paragliden, het geeft een gevoel van vrijheid.

De weg van Antalya naar Oludeniz was ook weer schitterend gelegen tussen bergen. Het rijden is zo wel erg leuk. Telkens wanneer je denk boven op een berg te zijn ga je nog hoger. Natuurlijk weer even gestopt op een schitterende plek.

Helaas bleek het weer niet mee te zitten. We hoopten nog dat als we uit de bergen zouden komen het opgeklaard zou zijn. Helaas bleek het in Oludeniz zachtjes te regenen. Positief als we zijn hebben we toch onze strandspullen gepakt om naar de mooie baai te gaan. Helaas bleek het toch niet lekker genoeg te zijn en hebben we op een terras aan de baai een lekker drankje gedronken.
' s Middags werd het steeds slechter en begon het heel hard te regenen. Wel nog een klein stukje kunnen hardlopen voordat het losbarstte. Het bleek alleen niet de beste plek te zijn om te lopen want blijkbaar zijn ze niet gewend aan hardlopende vrouwen pff.

Wel ook het paragliden voor de volgende dag gereserveerd. Hopelijk klaart het weer op want dan ga ik vanaf 1900 meter hoogte de berg afspringen!!

'S avonds naar het andere kustplaatsje Fethiye gereden. Daar hebben we een hele goede keuze gemaakt qua restaurant. Het restaurant zag er in tegenstelling tot de andere veel minder gezellig uit maar er zaten veel Turken en het eten zag er op het eerste gezicht goed uit. We hebben echt heerlijk gegeten met Turkse pizza (wat hier een voorgerecht is) en een stoofpotje. Het smaakte prima. Als dessert iets nieuws uitgeprobeerd met een soort room en walnoten. Heerlijk alleen bloedheet dus verbrandde mijn mond.
Dus na de blaren op mijn voet nu ook in mijn mond.

  • 20 September 2015 - 18:19

    Jeanne:

    hoi Linda en Rita,

    na een dag hard werken zit ik weer te genieten van je reis verslagen! heerlijk net alsof ik er zelf een beetje bij ben.
    veel plezier met paragliden , doet je moeder dat ook mee ???
    liefs jeanne

  • 22 September 2015 - 07:36

    Linda:

    Leuk om te horen dat je onze belevenissen volgt Jeanne.
    Nee mijn moeder doet niet mee hoor met Paragliden haha!! Ze vond de ballonvaart al spannend genoeg. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita & Linda

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 5616

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

14 September 2015 - 29 September 2015

Rondreizen door Cappadocie naar Griekenland

Landen bezocht: