Jump jump - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu Jump jump - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu

Jump jump

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Rita & Linda

21 September 2015 | Turkije, Kusadasi

Dag 8: Pamukkale- Kusadasi

Het is weer mooi weer dus paragliding is doorgegaan. Vanaf een berg sprongen we over Pamukkale. Altijd leuk als degene met wie je springt net nog even voor je moet zegt dat je bij de start wel moet blijven rennen omdat als je dat niet doet je het ziekenhuis in gaat. Dat geeft iets extra druk, maar het ging goed en al snel hing ik heerlijk in de lucht. Wow super weer die lucht die lang je gaat en de rust daar ver boven in de lucht.
Prachtig om Pamukkale vanaf deze kant te bekijken. Na nog wat trucs gedaan te hebben landde ik weer veilig op de grond. Het is verslavend!!

Daarna terug naar het hotel waar een heerlijk ontbijt op ons stond te wachten terwijl de ontbijttijd al voorbij was. In het zonnetje hebben wij heerlijk zitten genieten.
Daarna naar Pamukkale gelopen. Bij de kassa zag ik een vrouw in bikini lopen. Ik zei tegen mijn moeder je gaat toch niet in bikini iets bezoeken, raar. Net voorbij de kassa stonden wij dan in Pamukkale met een handdoek om onze bikini aan te doen haha.
Ik wist wel dat je ergens kon zwemmen bij Pamukkalen maar ik wist niet dat je gelijk bij binnenkomst al op de kalkstenen plateaus kon badderen.
Pamukkale was erg mooi ondanks de verschillende verhalen die erover gaan. Je loopt over het witte kalksteen heen waar een klein stroompje water over vloeit. Je loopt dus de hele tijd in een laagje water.
Op de kalksteenplateaus ligt meer water en daar kun je dobberen in het heerlijk warme water.
Boven aangekomen hebben wij Hirapolis bekeken. De overblijfselen van een oude stad. We hebben hier niet heel veel tijd aan besteedt omdat we morgen naar Efeze gaan.

Na Pamukkale zijn we de auto ingestapt om naar Kusadasi te rijden waar we met ondergaande zon aankwamen en daardoor een mooi zicht over de stad hadden. Heerlijk om zo ergens aan te komen.
Morgen zullen we nog Efeze bezoeken en in de middag moeten wij onze auto in Kusadasi inleveren. Dan zit onze rondreis en deel 1 erop en wacht om 17:00 uur de boot naar Samos.

Turkije is een geweldig land om in rond te reizen. De wegen zijn goed, het land is divers en prachtig maar bovenal zijn de mensen super lief en behulpzaam. Turkije is zoveel meer dan de bekende badplaatsen. Turkije en dan met name Cappadocië is een must see!! Ik ga zeker nog een keer met mijn lieve man terug want die zou dit ook zeker geweldig vinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita & Linda

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 5606

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

14 September 2015 - 29 September 2015

Rondreizen door Cappadocie naar Griekenland

Landen bezocht: