Rush hour - Reisverslag uit Kızılay, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu Rush hour - Reisverslag uit Kızılay, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu

Rush hour

Blijf op de hoogte en volg Rita & Linda

14 September 2015 | Turkije, Kızılay

Dag 1: Amsterdam- Ankara
Met een tussenstop in Istanbul zijn we aangekomen in Ankara. Daar werden we opgewacht door de autoverhuur maatschappij.
We kregen een mooie citroen met nog maar 2300 km op de teller mee.
In downtown Ankara bleek het een uitdaging om deze nieuwe auto ook nieuw te houden, wat een verkeer zeg.
Niemand rijdt hier op zijn eigen baan, nee we maken gewoon drie rijstroken van twee en dan parkeren we ook gewoon nog in dat zelfde stukje.
Ik ben de flow maar gevolgd en gelukkig kwamen we heelhuids in ons hotel aan.
Besloten de auto maar laten staan en lopend Ankara te verkennen.

We hebben een prima hotel en zitten in de levendige wijk Kizilay. Vanuit ons hotel zijn we gewoon maar wat gaan lopen en we kwamen bij een leuke braderie uit. In de verte zagen wij de inmens grote moskee Kocatape.
Natuurlijk bleek dit weer verder weg te zijn dan het leek en het werd dus een stevige wandeling. Moeders kreeg een beginnende blaar van haar slippers, gelukkig hebben wij dezelfde maat slippers (of misschien ook niet) dus dat werd slippers ruilen en verder lopen.
Met de ondergaande zon bleek de wandeling alles waard geweest. Schitterend om te zien hoe de lichten van de moskee aangingen en de lucht steeds donkerder werd.
De wijk Kizilay is een hippe wijk waar de kebab bekend is. Dat moesten wij toch proeven. In een drukke tent vol Turken zijn wij gaan zitten en we hebben heerlijk gegeten. De tafel stond vol met allerlei gerechten, salade en natuurlijk een kebabschotel. Als afsluiter kregen wij thee op traditionele wijze. Dit alles voor het enorme bedrag van 15 euro ;-)

Na het eten zijn wij via wat leuke straatjes terug naar het hotel gegaan waar we op het dakterras wilden zitten. Deze bleek helaas dicht te zijn dus hebben we maar roomservice gebeld..... Lekker relaxen op bed en alvast het een en ander uitzoeken voor de volgende dag......en ja hoor ik had een blaar.