Diesel!!! - Reisverslag uit Kılıçarslan, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu Diesel!!! - Reisverslag uit Kılıçarslan, Turkije van Rita & Linda - WaarBenJij.nu

Diesel!!!

Blijf op de hoogte en volg Rita & Linda

18 September 2015 | Turkije, Kılıçarslan

Dag 5: Konya- Antalya

In Konya hebben wij het Mevlana museum en een moskee bekeken en hebben wij door de kleine winkelstraatjes gelopen. Wij vonden Konya een mooie en gemoedelijke stad. Toen wij uit de moskee kwamen kregen wij van een man een waaier tegen de warmte.

Van Konya reden wij in 3,5 uur naar Antalya. Het was een schitterende weg over alleen maar bergen, daarbij hadden we een lekker muziekje dus het was genieten. Onderweg zijn we op een mooi plekje gestopt om even uit te rusten.
Op een gegeven moment moesten wij tanken. We hadden nog wel wat diesel maar door de bergen weet je het nooit. Ik zei tegen mijn moeder bij de volgende pomp gaan we tanken. Natuurlijk bleek de volgende pomp niet meer te bestaan, nou dan nog maar verder door rijden. Een tijdje later zagen wij een pomp en stopten hier gerustgesteld. Zo wij hebben in ieder geval diesel......maar wat bleek deze pomp was gesloten! Ik sprak een man aan om te vragen waar ik wel kon tanken en deze man keek mij zorgelijk aan. Hij sprak bijna geen Engels maar maakte mij duidelijk dat hij naar mijn benzinemeter wilde kijken. Toen hij zag hoeveel diesel ik nog had liep hij een beetje zenuwachtig heen en weer. Hij probeerde mij vervolgens uit te leggen hoe ik moest rijden. Toen hem dat niet lukte gebaarde hij dat ik hem moest volgen. Ik werd hier toch wel iets zenuwachtig van en mijn moeder kreeg alweer flashbacks van ons familieuitje in Kroatië.
Wat bleek nadat we de bocht om waren gereden zagen wij een grote mooie benzinepomp, dit lag op 200 meter afstand van waar wij stonden, en hij was open.

Geweldig dat die man zich zorgen maakte en met ons mee reed. Hij had het bijna aan kunnen wijzen en 200 meter rechtdoor had ik nog wel begrepen haha.

Helaas liep de rest van de dag minder gesmeerd want het park wat wij wilden bezoeken was heel moeilijk te vinden, wat ons veel tijd kostte, en later konden wij ons hotel ook niet vinden omdat de TomTom het verkeerd aan gaf. We kwamen dus pas om 19:00 uur aan maar het hotel ligt in de oude stad van Antalya in een super leuk pittoresk straatje.
We zijn snel en op een terrasje in dit straatje gaan zitten en zijn hier de hele avond blijven zitten genietend van een drankje.

Het park was trouwens wel heel mooi met een blauw/ turquoise waterval.
Onderweg hebben wij nog gegeten, allebei een schotel met kip en kebab en water voor maar 22 lira! Dat is 6,5 euro. Ongelooflijk hoe goedkoop het buiten de toeristen plaatsen is.
De mensen zijn tot nu toe ook zo vriendelijk en behulpzaam. Echt geweldig!!

  • 21 September 2015 - 18:42

    Fernan:

    Ik heb ook een flashback als ik dit zo lees. Gelukkig (nog) geen lekke band. ;p

    Xx Fernando

  • 22 September 2015 - 07:41

    Je Vrouw :

    Haha bedoel je vast Mexico mee of niet. Dat we uit de auto riepen gasolina gasolina omdat we niet wilden stoppen omdat we zo weinig benzine hadden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita & Linda

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 5627

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

14 September 2015 - 29 September 2015

Rondreizen door Cappadocie naar Griekenland

Landen bezocht: